Redigera medarbetarlista

 

Att på ett smidigt sätt kunna organisera och uppdatera en sida med företagets medarbetare på hemsidan är en av de vanligaste anledningarna till att ha en lista i WM3. Utvecklaren har skapat en sida och byggt in listan så att det ser bra ut och fungerar korrekt. Det enda du behöver göra är att lägga in dina medarbetare som nya rader i listan. 

Så här kan en vanlig personallista se ut. Exempellistan tillhör JGA.se där besökaren kan filtrera på avdelning.

 

För att redigera listan öppnar du listmodulen via toppmenyn och väljer den aktuella listan. För att redigera en medarbetares inställningar klickar på redigera till höger om den persons uppgifter du vill ändra. 

 

Då kommer du till en vy som liknar den här där du fyller i personens uppgifter och kan lägga till en bild. När du är klar klickar du på spara ändringar. 

Listrelationer

Är din personallista sökbar på olika områden eller avdelningar precis som JGA:s? Det fungerar tack vare listrelationer som gör det lättare för besökaren att snabbt hitta personen den söker. 

JGA har en sortering på avdelning. De har alltså en annan lista som heter Avdelningar där de listat alla avdelningar som ska vara sökbara.

Kopplingen mellan listorna Kontaktpersoner och Avdelningar har en utvecklare gjort. Behöver du hjälp med en liknande koppling, kontakta supporten. 

Har du redan en koppling kan du precis som JGA i fältet avdelning lägga till en eller flera avdelningar som en kontaktperson tillhör så kommer personen att synas när en filtrering görs.