Skapa användarkonto

 

 

I WM3 arbetar du direkt i webbläsaren när du redigerar och publicerar innehåll på din hemsida. WM3 anpassar sig automatiskt efter vilken behörighet du har att redigera eller hantera olika moduler. För att komma in i verktyget och kunna redigera behöver du ha ett användarkonto. Administratören för hemsidan skickar en inbjudan över mail som innehåller en länk för att skapa ditt konto.

När du klickar på länken accepterar du inbjudan till hemsidan och skapar ett konto genom att fylla i formuläret ”Skapa konto” och trycka på spara-knappen. 

 

Lägg till/ta bort användare

 

För att lägga till eller ta bort en användare som har tillgång till redigeringen av hemsidan går du till fliken för hemsidans inställningar. Den hittar du i form av en skiftnyckel i toppmenyn. När du kommit in på sidan för inställningar klickar du på "Användare" i menyn till vänster i fönstret.
 

Här anger du följande:

Användarens e-postadress: ett e-postmeddelande skickas till adressen med en instruktion om hur personen skapar sitt konto och loggar in.

Typ av användare: Ska användaren vara redaktör eller administratör på sidan? Skillnaden är att endast administratörer kan lägga till nya användare på hemsidan.

Moduler: Vilka moduler ska användaren kunna använda?

För att ta bort en användare klickar du på krysset bredvid användarens inställningar.